Pismo naše putnice – utisci sa studentske ekskurzije

Potrudiću se da što detaljnije, ali i realno i objekivno koliko je moguće, opišem utiske sa svog omiljenog putovanja – studentske ekskurzije. Nadam se da će moje “pismo” pomoći onima koji se premišljaju i da ću moći da vam prenesem koji su to za mene najbitniji utisci sa Studentske ekskurzije. Pa da počnem.

utisci sa Studentske ekskurzije

Iskreno, put je prilično dug i naporan naravno, ali nema potrebe za kukanjem, to se moglo i očekivati. Želeli smo što vise toga da vidimo u tih deset dana, a da platimo što manje, što mora podrazumevati poneko spavanje u autobusu. Nismo krenuli u banju sa roditeljima, već na studentsku ekskurziju sa društvom, sa agencijom za mlade, i to u daleku, prelepu Španiju. Nikakav problem nije bio tih par noći u busu popuniti muzikom i druženjem uz piće. Naravno pravili smo duže i kraće pauze kako bismo obišli sve prelepe gradove na putu do Španije i nazad.

koloseum rim

U VenecijiNici imali smo dovoljno, pa čak i previše vremena ukoliko smo bili umorni za obilaske, ali mi smo gledali da na najbolji moguć način to vreme iskoristimo. Malo odmora i bleje, a malo obilazaka i slikanja, pa čak i poneko kupanje i spavanje na plaži u Nici. Za Rim nisu dovoljna ni tri dana, ali zadovoljili smo se tim jednim. Grad je zaista čaroban.

utisci sa Studentske ekskurzije

U Veroni i Monaku nismo bili po ceo dan, jer nije bilo potrebe. Imali smo svega 2-3 sata, uveče, i to mislim da je bila savršena doza. Veronu smo većinom svi već posetili na ekskurziji u srednjoj školi, pa je bilo osveženje videti neki grad noću, kada nema gužve, previše turista, buke i svega čime ovakvi gradovi obiluju. Osećali smo se kao da odsedamo u Veroni i da smo izašli u šetnju. U Monaku je eventualno muškom delu ekipe, koja je planirala da se kocka celu noć, bilo malo vremena, ali dobro je da nisu imali više vremena jer bi potrošili i to malo para što nam je ostalo.

krstarenje mediteranom

Krsterenje i noćenje na brodu je bilo zanimljivo iskustvo i tu se pokazalo da put zaista nije neizdrziv. Posle duge vožnje, organizovali smo i noćnu i dnevnu žurku odmah ujutru (tj. agencija je organizovala, a mi smo se odazvali). Žurke su bile super. Mi smo taj brod skroz drugačije zamišljali. Bilo nam je rečeno da je ogroman, ali nismo imali pojma da je toliko ogroman da na momente uopste nemaš osećaj da si na brodu nego u hotelu. Predugi hodnici, dvanaest ili trinaest spratova, liftovi, restorani, prodavnice, sale za milion nekih događaja. Naravno, kad se izađe gore na palubu gde smo pravili žurku, tada smo imali i više nego jasan doživljaj da smo na brodu. To je jedna od boljih žurki u mom životu, s obzirom na to da te bukvalno sa svih strana okružuje samo otvoreno more i da možes da radiš šta hoćeš - doduše malo ljuljaju vetar i brod (a i alkohol). Kabine su bile male, ali smo bili umorni i služile su nam samo da odspavamo tih par sati. Kofere uopšte i nismo bespotrebno unosili na brod, nego samo par osnovnih stvari za tusiranje, za ujutru...

utisci sa Studentske ekskurzije

Odsedanje u Ljoretu je bilo dobro, štaviše, meni odlično. Neki su morali da se tumbaju po sobama i da prave drugačiji raspored da bi se uklopili, ali nije bio problem, svi smo isto godište, pa čak i sa istog fakulteta. Svakako smo se sva 4 dana svi družili i nije se ni znalo koja je čija soba. Žurke su bile brutalne.

Studentska ekskurzija zurka

Na prvoj mi se čini da je bilo malo mirnije, jer smo svi došli u različito vreme i malo umorni. Ali druge dve su bile sjajne, i više od toga. Oba kluba su na manje od pet minuta peške od hotela. Jedan je baš na sred glavne ulice i ogroman je, a drugi je u nekom  pasažu, ali mi je bio još bolji.

Zove se Moet Gaga i tamo je bio organizovan grafit parti i pena parti. Hrana u hotelu je bila super. Izuzetno raznovrstan švedski sto, od raznih predjela, do mesa, ribe, više vrsta krompira, testenina, na kraju deserti, kolači, puding, sladoled i dosta dosta voća.

Kad smo propuštali obrok zbog izleta dobijali smo lunch pakete. Što se izleta tiče, utisci su podeljeni.

Neki su najviše fascinirani Dalijevim muzejem, neki su se nakupovali parfema u francuskoj fabrici parfema, ali u suštini svi smo došli zbog Barselone i dobro je što smo je posećivali iz više navrata. Išli smo, čini mi se, tri puta i od toga smo dva dana bili ceo dan tamo.

utisci sa Studentske ekskurzije

Tu smo bili u prelepoj Citadeli koju smo obišli sa vodičem, mada nam je najkorisnije bilo slobodno vreme. Ženama je glavno bilo to da su u Zari naravno džaba cene, a kod Camp Nou-a je bio Mango outlet, tako da je za šoping Barselona dušu dala.

U ogromnom tržnom centru smo svi pokupovali stvari u nekoj Leftis radnji, tako da se cela grupa izdvajala i prepoznavala u gradu po tim kesama. :) Ono što skoro niko nije posetio, a sto je preprelepo i svima bih preporučila, je pijaca u Barseloni - La Boqueria. Evo, ide mi voda na usta dok samo pišem ovo pisamce! Ne možete zamisliti koliko tamo ima vrsta egzotičnog voća za koje niste ni čuli, koliko zanimljive hrane, čokolada. Sve je na ogromnim tezgama, preukusno, predobro mirise, prešareno, ali je teško odoleti svemu i ne potrošiti previše para. Ne idite tamo gladni ni slucajno!

U Barsu smo išli i noću, tj. u izlazak. Bili smo u Opiumu - ogromnom elitnom klubu. On se, sem po svojoj veličini, nije mnogo izdvajao od klubova u Ljoretu, ali  je jako bilo zabavno što svi zajedno idemo busem do Barse, a i vraćamo se. Takođe, i u busu bude super žurka.

utisci sa Studentske ekskurzije

Šta bih još dodala... Imam milion utisaka, al su to većinom pijane priče, interne šale i sprdnje (doduše ono omiljeno što ponesemo sa putovanja – poznantva i uspomene), ne toliko konkretne stvari koje se tiču samih gradova ili organizacije ekskurzije. Mogu napomunetu da smo stvarno dosta toga videli i dosta toga, za pravo čudo, naučili.

viteške igre

Išli smo svuda uz vodiča, jer je jednostavno pokazivao stvarno zanimljive stvari, zaista je imao mnogo znanja, umeo je da nam drži pažnju, svi smo ga pratili svuda. Štaviše, često smo i slobodno vreme s njim provodili, pošto nam je pokazivao dodatne zanimljive stvari i mesta, kao da je živeo u svakom od tih mesta. Čak je i na sve naše žurke dolazio, kako na one u klubovima tako i na one po hotelu i super smo se spojili.

Da sumiram. Ovo je jedno iscrpljujuće najbolje putovanje ikada! Zamerka nam je bila što nismo imali još jedan dan, ali naravno, uvek fali bar još taj jedan dan, to je valjda i dobar znak da je bilo divno i da niko još uvek ne želi kući. Najiskreniji utisci sa Studentske ekskurzije su da ovo putovanje preporučujem svima!! Barem jednom se odvažite na ovakav put, mada ne bi bio višak ni otići ponovo – Barselona nudi toliko stvari da ni šesti put ne bi bilo dosadno.